Naujienlaiškiai: tobulinkite el.pašto strategiją pasitelkę segmentavimą ir personalizavimą

Konkurentų analizė

Elektroninio pašto rinkodaros pasaulyje, kur pašto dėžutės nuolat užverstos pranešimais, labai svarbu išsiskirti iš kitų. Viena iš veiksmingiausių strategijų, kaip to pasiekti, yra segmentavimas ir personalizavimas. 

Šiame tinklaraščio įraše nagrinėsime el. pašto adresatų sąrašo segmentavimo ir naujienlaiškių turinio suasmeninimo svarbą, taip pat tai, kaip konkrečioms prenumeratorių grupėms skirtas pritaikytas turinys gali gerokai padidinti atidarytų laiškų skaičių ir konversijas.

Segmentavimo galia

Segmentavimas – tai el. pašto adresatų sąrašo suskirstymas į atskiras grupes pagal tam tikrus kriterijus. Pavyzdžiui, demografinius duomenis, pirkimo istoriją, įsitraukimo lygį ar geografinę padėtį. 

Tai pirmas žingsnis kuriant tinkamesnes ir tikslingesnes el. pašto kampanijas. Štai kodėl tai svarbu:

1. Aktualumas didina įsitraukimą

Įsivaizduokite, kad gaunate el. laišką, kuris visiškai neatitinka jūsų interesų ar poreikių. Tikėtina, kad greitai paspaustumėte ištrynimo mygtuką arba atsisakytumėte prenumeratos. 

Segmentuodami savo el. pašto adresatų sąrašą užtikrinate, kad jūsų pranešimai sulauktų atgarsio kiekvienoje prenumeratorių grupėje. 

naujienlaiškis. Segmentavimas ir personalizavimas

Dėl šio atitikimo padidėja atidarytų laiškų skaičius (didėja Open rate %), nes gavėjai dažniau atidaro laiškus, kurie skirti jų konkretiems interesams ir aktualiems klausimams.

2. Geresni paspaudimų rodikliai

Kai prenumeratoriai atidaro jūsų el. laišką, kitas tikslas – priversti juos spustelėti raginimą atlikti veiksmą (CTA). Segmentuotuose sąrašuose yra didesnė tikimybė, kad bus geresni paspaudimų rodikliai (CTR), nes turinys yra tiesiogiai susijęs su tuo, ko prenumeratoriai ieško. 

Tarkime, jei pardavinėjate drabužius, segmentuodami sąrašą pagal lytį ir siųsdami suasmenintas rekomendacijas pagal gavėjo lytį bei pirkimo istoriją, galite gerokai padidinti paspaudimų roduklį. 

3. Mažesnis atsisakytų prenumeratų ir skundų skaičius

Siunčiant neaktualius ar nesvarbius el. laiškus gali atsirasti atsisakytų prenumeratų ir nepageidaujamų laiškų skundų, o tai gali pakenkti siuntėjo reputacijai ir pristatymo rodikliams. 

Sąrašo segmentavimas ir prenumeratorių pageidavimus atitinkančio turinio siuntimas sumažina tikimybę, kad gavėjai jus atstums ir papulsite į spam tinklą. 

Personalizuodami naujienlaiškius užmegzkite ryšį 

Jei segmentavimas padeda tvirtą pagrindą, tai personalizavimas žengia dar vieną papildomą žingsnį į priekį. 

Personalizavimas apima el. laiškų turinio pritaikymą kiekvienam gavėjui. Štai kodėl tai labai svarbu:

1. Personalizavimas didina pasitikėjimą ir lojalumą

Kai prenumeratoriai jaučia, kad suprantate jų poreikius ir pageidavimus, tai skatina pasitikėjimo ir lojalumo jausmą. 

Pavyzdžiui, kreipimasis į juos vardu ir produktų rekomendacijų teikimas, remiantis ankstesniais pirkiniais, rodo, kad vertinate juos ir suprantate jų poreikius.

2. Personalizavimas didina konversijos rodiklius

Svarbiausias bet kurios el. pašto rinkodaros kampanijos tikslas – paversti prenumeratorius klientais. Paspaudimai ir perskaitymai yra smagu, bet kas iš to jei skaitytojai netaps pirkėjais galų gale. 

Personalizuotas turinys, pavyzdžiui, išskirtiniai pasiūlymai ar akcijos, pritaikyti pagal prenumeratoriaus elgsenos ir interesų, gali gerokai padidinti konversijos rodiklius. 

Viskas priklauso nuo to, ar tinkamu laiku pateiksite tinkamą paskatinimą.

3. Gerina klientų patirtį

Personalizuota patirtis apima ne tik patį el. laišką. Ji taip pat gali turėti įtakos naudotojo patirčiai jūsų svetainėje. 

Pavyzdžiui, el. pašto duomenis galite panaudoti kurdami personalizuotus nukreipimo puslapius (landing page) arba produktų rekomendacijas savo svetainėje. 

Toks nuoseklus požiūris pagerina bendrą klientų patirtį, todėl didesnė tikimybė, kad prenumeratoriai taps ilgalaikiais klientais.

Segmentavimo ir personalizavimo pavyzdinio atvejo analizė

Panagrinėkime hipotetinį atvejo tyrimą, kad parodytume segmentavimo ir personalizavimo poveikį el. pašto rinkodaros kampanijai.

Scenarijus: Internetinis knygynas, kuriame parduodamos įvairios knygos – nuo romanų iki techninių vadovų. Knygynas  nori padidinti pardavimus ir įsitraukimą naudojant naujienlaiškį.

Segmentavimo strategija:

🔘 Suskirstykite el. pašto gavėjų sąrašą į segmentus pagal žanrus, pavyzdžiui, grožinės, negrožinės ir techninės literatūros.

🔘 Toliau segmentuokite kiekvieną žanrų grupę pagal pirkimo istoriją, atskirdami lojalius klientus nuo vienkartinių pirkėjų.

🔘 Geografiškai segmentuokite prenumeratorius, kad galėtumėte reklamuoti vietinius renginius ir knygų autorių pasirašymus.

Naujienlaiškio segmentavimas ir personalizavimas

Personalizavimo taktika:

🔘 Siųskite suasmenintas knygų rekomendacijas, remdamiesi ankstesniais pirkimais ir žanro pasirinkimais.

🔘 Laiško pavadinimo eilutėje ir visame el. laiške nurodykite prenumeratoriaus vardą. Taip laiškas atrodys artimesnis pirkėjui, labiau suasmenintas. 

🔘 Siūlykite išskirtines nuolaidas būsimiems vietos renginiams ir knygų pasirašymams pagal prenumeratoriaus buvimo vietą.

Atlikę šiuos veiksmus galite:

– Atidarytų laiškų skaičius padidinti 15-20 %.

– Paspaudimų skaičių padidinti iki 30%.

– Konversijų rodiklius padidinti iki 20 %.

– Sumažinti atsisakiusiųjų prenumeratos.

– Bendras pajamas iš el. pašto kampanijų padidinti iki 40 %.

Šis atvejis iliustruoja, kaip auditorijos segmentavimas ir turinio personalizavimas gali duoti apčiuopiamų rezultatų, padidinti įsitraukimą ir paskatinti pardavimus. 

Jūsų duomenys gali skirtis nuo šių nurodytų, nes galbūt turite sukaupę didesnę ar mažesnę prenumeratorių bazę, taip pat skirtingi produktai ar paslaugos yra skirtingai perkamos internetu. Taip pat priklauso nuo jūsų prekinio ženklo žinomumo, įdirbio ir kt. 

Vieną ką galime pažadėti, kad rezultatai tikrai pagerės. O kiek pagerės priklauso nuo įdėtų pastangų auginant prenumeratorių bazę bei kuriant kokybiškus segmentuotus bei personalizuotus elektroninius laiškus. 


Priemonės ir strategijos

Įgyvendinti segmentavimą ir personalizavimą gali atrodyti nelengva, tačiau naudojant tinkamas priemones ir strategijas tai gali būti labai veiksminga:

1. El. pašto rinkodaros platformos

Pasirinkite el. pašto rinkodaros platformą, kurioje siūlomos patikimos segmentavimo ir personalizavimo funkcijos. Daugelyje platformų pateikiamos patogios priemonės segmentams kurti ir suasmenintam turiniui automatizuoti. Mes dažniausiai dirbame su Omnisend, Mailerlite, MailChimp platformomis. Išbandykite ir jūs jei dar nenaudojate. 

2. Duomenų rinkimas ir analizė

Rinkite duomenis apie savo prenumeratorius, įskaitant jų pageidavimus, elgseną ir pirkimo istoriją. Analizuokite šiuos duomenis, kad sukurtumėte prasmingus segmentus ir atitinkamai pritaikytumėte turinį.

3. A/B testavimas

Nuolat tobulinkite el. pašto kampanijas atlikdami A/B testavimą. Eksperimentuokite su skirtingomis temų eilutėmis, turiniu ir personalizavimo strategijomis, kad nustatytumėte, kas geriausiai atsiliepia kiekvienam segmentui. 

4. Automatizavimas

Naudokite automatizavimą, kad laiku pateiktumėte asmeninius el. laiškus, pavyzdžiui, pasisveikinimo laiškus (Welcome emails), priminimus apie atsisakytus krepšelius ir gimtadienio sveikinimus ir pan. 

5. Grįžtamasis ryšys 

Skatinkite savo prenumeratorių grįžtamąjį ryšį. Pasistenkite geriau suprasti jų pageidavimus ir naudokite šią informaciją segmentavimo ir personalizavimo strategijoms tobulinti.

Skirdami laiko savo prenumeratoriams pažinti ir pritaikydami turinį jų poreikiams, galite kurti el. pašto kampanijas, kurios ne tik išsiskiria perpildytose pašto dėžutėse, bet ir duoda reikšmingų rezultatų jūsų verslui. Taigi, jau šiandien pradėkite segmentuoti ir individualizuoti naujienlaiškius ir stebėkite, kaip jūsų el. pašto rinkodaros pastangos kyla į naujas aukštumas.

Jei reikia pagalbos kuriant elektroninių laiškų strategiją, padėti ruošiant automatizuotų laiškų sekas, laukiame jūsų laiško ar skambučio.

Mumis pasitiki

Prisijunkite prie jau mus pasirinkusių

Susisiekime

Parašykite mums laišką

Pasidalinkite su kokiais iššūkiais susiduria Jūsų verslas ir kaip galėtume jums padėti. 

Aptarkime

Nemokama konsultacija

Aptarkime Jūsų poreikius nemokamos konsultacijos metu