Konkurentų analizė - įgaukite pranašumą

Planuojate plėtrą Lietuvoje ar užsienyje? Atliksime pagrindinių konkurentų analizę, kuri leis eiti į kovą tinkamai pasiruošus.

email marketingas, seo auditas
Kurkite strategiją žinodami konkurentų žengiamus žingsnius

Žinodami konkurentų dydį rinkoje, naudojamus reklamos kanalus, komunikacijai skiriamas išlaidas, naudojamus raktažodžius ir kitą informaciją galėsite aiškiau ruošti savo strategiją. 

Tai suteiks konkurentų analizė, kurią jums atliksime ne tik kokybiškai, bet ir greitai.

Analizuojame konkurentų veiklą skaitmeninėje erdvėje skirtingais pjūviais ir padedame augti Jūsų verslui. Konkurencinės aplinkos analizė leis geriau įvertinti esamą ar startinę Jūsų verslo poziciją.

Konkurentų tyrimas:

Ką vertiname?

Rinkos dydį ir dalį joje

Suprasdami rinką, jos dydį ir konkurentų lygį galėsite lengviau planuoti sekančius veiksmus.
Galų gale žinosite kokią dalį preliminariai galite tikėtis užimti.

Paminėjimus naujienų portaluose

Ryšiai su visuomene yra vienas patikimiausių reklamos priemonių vartotojų tarpe. Žmonės vis dar itin pasiti informacija gauta iš žiniasklaidos priemonių.
Matydami konkurentų paminėjimus žiniasklaidoje geriau suprasite jų komunikacijos kryptį, tikslinę auditoriją.

Domeno autoritetą, atgalines nuorodas, raktažodžius

Įvertiname koks yra konkurentų svetainės domeno reitingas, atgalinių nuorodų kokybė, pagrindiniai naudojami raktažodžiai. Tai leidžia aiškiau įvertinti konkurencinę aplinką ir esamą situaciją.

Organinį vartotojų srautą

Naudodami skirtingus įrankius įvertiname bei numatome galimą konkurentų organinį vartotojų kiekį. Organinio srauto vartotojai yra bene labiausiai linkę pirkti. Tad labai svarbu žinoti jų kiekį ir matyti kaip jis koreliuoja su jūsų turimu organiniu srautu.

Reklamą socialiniuose tinkluose

Galime pasakyti kiek ir kokių reklamų leidžia jūsų potencialūs konkurentai, taip pat kiek jie tam skiria lėšų.
Turėdami šiuos duomenis galėsite aiškiau kurti ar koreguoti savo reklamos socialiniuose tinkluose strategiją ar taktiką.

Vartotojų atsiliepimus

Vartotojų atsiliepimai yra viena iš labiausiai skatinančių pirkti priemonių.
Žinodami kaip klientai vertina jūsų konkurentus ir kas jiems yra svarbu, galėsite aiškiau atlėpti jų poreikius.

konkurentų analizė

Kaip atliekama konkurentų analizė?

Pagal įprastą praktiką vertiname 2-4 potencialius ar esamus konkurentus.

Jei nėra informacijos apie potencialius konkurentus šis skaičius gali keistis priklausomai nuo padėties rinkoje, prekių ar paslaugų tipo ir kitų niuansų.

Taip pat analizės metu gali būti atrasti netiesioginiai konkurentai, parduodantys prekę ar paslaugą, kuri sudaro Jums konkurenciją, bet tai nėra pagrindinė konkuruojančios įmonės veikla.

Konkurencinės aplinkos analizė:

Naudojami įrankiai

Įvardijame pagrindinius įrankius, su kuriais dirbame atlikdami konkurentų analizes

Ahrefs

Šio įrankio galime tiksliai nustatyti populiariausius konkrentų puslapius, domeno autoritetą ir kitus svarbius rodiklius.

Similarweb

Konkurencinės aplinkos analizė dažniausiai pradedama nuo marketingo mix’o įvertinimo. Similarweb įrankis leidžia plačiau įvertinti kokius komunikacinius kanalus naudoja jūsų konkurentai.

Ubbersuggest

Konkurentų tyrimas neįsivaizduojamas be atgalinių nuorodų analizės. Tad šį įrankį naudojame analizuodami konkurentų atgalinių nuorodų kiekį ir kokybę.

Semrush

Vertiname kokius raktažodžius naudoja konkurentai, koks turinys pritraukia jiems daugiausiai srauto ir kt. Semrush taip pat naudojame atlikdami SEO paslaugas.

Konkurencinės aplinkos analizė:

Kaip vyksta procesas?

1. Pirminis pokalbis

Pirminio pokalbio metu išsiaiškiname kliento poreikius, pagrindinius konkurentus ir lūkesčius. Taip pat aptariame darbų eigą.

2. Apklausa

Po pirmojo pokalbio išsiunčiame apklausą, kurioje išsigryniname poreikius bei lūkesčius.

3. Tyrimas

Konkurentų tyrimas įprastai paruošiamas per 7-10 darbo dienų (priklausomai nuo konkurencinės aplinkos analizės dydžio bei užimtumo).

4. Aptarimas

Analizės aptarimui įprastai skiriame 1-2 valandas. Esant poreikiui galime plėsti aptarimą.
konkurentų analizė
Pirmas žingsnis

Prieš žengiant į naują rinką, pristatant naują paslaugą ar produktą konkurentų analizė turėtų būti vienas pirmųjų žingsnių. Konkurencinės aplinkos analizė leis išvengti galimų klaidų ar tiesiog jų padaryti mažiau.

Jei nesate vieninteliai rinkoje siūlantys unikalią ir nepakartojamą paslaugą ar prekę, tuomet konkurentų analizė jums yra būtina.

Dirbame su skaitmeninės reklamos kanalais ir jų analize. Mūsų stiprybė – e.komercijos projektai ir jų analizė. Konkurentų analizė leis įgyti pranašumą ir aiškumą.

Konkurentų analizė padeda išlikti konkurencingiems

Kodėl konkurentų tyrimas yra svarbus verslui?

Konkurencinės aplinkos analizė padeda įvertinti aplinką ir nustatyti, kaip įmonė gali išsiskirti iš kitų dalyvių rinkoje. Tai leidžia geriau suvokti savo stiprybes ir silpnybes, o tai yra puikus pagrindas tinkamai verslo strategijai.

Ištyrus, kokie veiksmai sėkmingai taikomi konkurentų įmonėse, galima pritaikyti panašias strategijas savo veikloje arba sukurti inovatyvius sprendimus, kurie leistų išsiskirti rinkoje. Tai ypač svarbu sparčiai kintančiose ar konkurencingose rinkose.

Formuokite verslo strategiją vertindami ir konkurentų esamą situaciją bei potencialą. 

Suprantant konkurentų veiklą, įmonė gali numatyti potencialius iššūkius ir rizikas, susijusias su konkurencija. Tai leidžia įgyvendinti priemones, skirtas sumažinti riziką ir pasirengti galimiems pokyčiams rinkoje.

Atlikę konkurentų tyrimą sumažinkite galimą riziką. 

Anot, Gartner, įmonės, kurios sistemingai seka konkurentų veiklą, 32% dažniau sugeneruoja  didesnį pelną nei konkurentai, kurie to nedarė. 

Konkurentų tyrimas padeda įmonėms nustatyti naujas rinkos galimybes ir identifikuoti nišas, kuriose jos gali tapti stipriausiomis. Tai yra svarbu siekiant didinti rinkos dalį.

 

Analizuojant konkurentų rinkodaros veiksmus, galima identifikuoti efektyviausius jų kanalus, reklamos priemones ir taktikas. Tai leidžia geriau pritaikyti savo rinkodaros sprendimus, siekiant pasiekti tikslinę auditoriją ir didinti pardavimus.

Pasak, Aberdeen Group atliktos analizės, įmonės, kurios reguliariai atlieka konkurentų tyrimus, auga 2 kartus greičiau nei tos, kurios to nedaro.

 

Stebint konkurentus, galima geriau suprasti klientų poreikius ir pageidavimus. Ši informacija leidžia pritaikyti savo pasiūlymą, patobulinti produkto ar paslaugos kokybę bei prisitaikyti prie rinkos pokyčių greičiau.

Įvertinę konkurentų naudojamus komunikacijos įrankius matysite poreikį atnaujinti ar kitaip pakreipti savo reklamos kryptį. 

Tiksliai žinant konkurentų stiprybes bei silpnybes, įmonė gali priimti tikslesnius ir efektyvesnius sprendimus. Tai gali apimti tinkamiausią kainodaros politiką, efektyvų resursų panaudojimą ir kitus finansinius aspektus.

Anot, Forbes, apie 89% įmonių, kurios aktyviai stebi konkurentus ir naudoja informaciją strateginiam planavimui, pasiekia arba viršija užsibrėžtus verslo tikslus.

Žinokite kur konkurentai yra stiprūs ir kritiškai tai vertindami imkitės efektyviausių sprendimų. 

Žinant konkurentų stipriąsias ir silpnąsias puses, verslas gali investuoti į tyrimus ir plėtrą, siekdamas sukurti patobulintus ar naujus produktus, kurie atitiktų vartotojų poreikius geriau nei konkurentų siūlomi.

Kaip galime jums padėti?

Reikalinga pilna konkurentų analizė? Galbūt turite poreikį tik SEO konkurentų analizei? Susisiekite su mumis ir aptarkime iškilusį poreikį.

El. paštas

info@develio.lt

Paskambinkite

+370 615 14 712

SEO konkurentų analizė

Konkurentu SEO srityje gali būti ne tik tiesioginiai jūsų verslo konkurentai. Juo gali būti nedidelė nišinė el. parduotuvė arba kaip tik viską internetus parduodantis e.komercijos gigantas.

Tad Google paieškoje galite sutikti ir naujų konkurentų, apie kuriuos anksčiau nepagalvojote.

Kaip kažkada skambiai teigta, kad didžiausias Netflix konkurentas yra ne kita srautinio transliavimo programa, o miegas, taip ir jūsų verslo atveju internete pagal skirtingus raktžodžius galite sutikti gana netikėtus konkurentus.  

Seo paslaugos ir konkurentų tyrimas yra neatsiejamos viena nuo kitos. 

Autoritetas

Svetainės domeno autoritetas gali priklausyti nuo jo amžiaus, atgalinių nuorodų, turinio kokybės ir kitų niuansų. Kuo jis aukštesnis, tuo lengviau svetainei reitinguotis paieškos svetainėse.

Nuorodos

Atgalinės nuorodos vis dar išlieka svarbiu kintamuoju SEO sferoje. SEO konkurentų analizės metu vertiname jų atgalinių nuorodų kiekį, kokybę, domenų kreipiančių į jų tinklapį skaičių.

Srautas

Organinis srautas yra itin svarbus kiekvienam tinklapiui, nes tokie vartotojai yra labiausiai linkę konvertuoti/pirkti. Šios analizės metu pateikiame duomenis apie konkurentų natūralaus srauto dydį.

TOP

Jūsų konkurentų tinklapių TOP puslapiai. Vertindami kokybiškiausius ir geriausiai veikiančius puslapius galėsime geriau suprasti kuria linkme reikia judėti tobulinant jūsų tinklapį. Ar tai būtų turinio atnaujinimas, papildymas, atgalinių nuorodų kreipimas ar kita.

Raktažodžiai

Raktažodžiai, kurie atveda į jūsų konkurentų tinklapius daugiausiai vartotojų. Žinodami juos, žinosite kur reikia kalti pleištą, kad galėtumėte perimti šiuos lankytojus.

Brandas

SEO konkurentų analizės metu įvertindami "brand'ininių" raktažodžių suprasite su kokiomis prekėmis ar paslaugomis klientai labiausiai sieja jūsų konkurentus. Taip galėsite įvertinti ar verta šioje raktažodžių srityje konkuruoti, galbūt joje išnaudoti Google ads reklamą ir pan.

vartotojo kelionės žemėlapis, seo paslaugos

socialiniai tinklai

Konkurentų analizė per socialinių tinklų prizmę

Sekėjų skaičius

Vertiname kiek sekėjų turi konkurentų socialinių tinklų paskyros. Tai parodo jų turinio populiarumą ir bendrą įtaką.

Turinio tipai

Kokio tipo turinį naudoja konkurentai? Kaip jie pritaiko skirtingus formatus? Ar kokybiškas ir įdomus yra jų turinys?

Įsitraukimas su auditorija

Kaip dažnai yra komunikuojama ir koks yra konkurentų įsitraukimas su jų auditorija? Tai apima patiktukus (like), komentarus, bendravimą su sekėjais ir turinio dalijimąsi.

Įsitraukimas su auditorija

Kaip dažnai yra komunikuojama ir koks yra konkurentų įsitraukimas su jų auditorija? Tai apima patiktukus (like), komentarus, bendravimą su sekėjais ir turinio dalijimąsi.

Google ads reklamų konkurentų tyrimas

Konkurentų Google Ads reklamos analizė yra svarbi verslo strategijos formavimo dalis.

Konkurentų analizė vykdoma su siekiant nustatyti, kokius reklamos kanalus naudoja konkurentai ir išsiaiškinti jų Google Ads strategiją – ar tai apima paieškos kampanijas, Display bei Youtube reklamas.

Tai leidžia jums gauti išsamesnį supratimą apie konkurentų Google Ads reklamos strategiją ir suteikia įžvalgų, kaip geriau pritaikyti reklamines kampanijas konkurencinėje aplinkoje.

Žinutės

Vertinami konkurentų reklamų tekstai, antraštės ir aprašymai, kaip jie pristato produktus ar paslaugas, kaip skatina pardavimus.

Raktažodžiai

Analizuojame, kokius raktažodžius naudoja jūsų konkurentai savo reklamose.Vertiname pagrindinius raktažodžius, kuriais jie siekia pritraukti klientus.

Tipai

Vertiname kokio tipo reklamos yra naudojamos - paieška, Display ar/ir Youtube reklama.

Jauskite konkurentų pulsą ir reaguokite

Konkurentų tyrimas leis geriau pasiruošti įėjimui į rinką, atsinaujinti ar paleisti naują produktą/paslaugą. 

Dažnai verslai užsisako konkurentų analizę siekdami išjundinti verslą iš sąstingio ar atlikti lemiamą spurtą. Išnaudokite šį tyrimą verslo augimui. 

Konkurentų tyrimas

Su kuo konkuruojate?

Konkurentų tipai

Konkurentų kategorizavimas yra svarbus verslo analizės etapas, leidžiantis geriau suprasti rinkos dinamiką ir numatyti galimus veiksmus savo verslo strategijoje.

Ši analizė padeda atpažinti, su kokiomis įmonėmis jūsų verslas konkuruoja tiesiogiai, su kokiomis netiesiogiai, ir kurie verslai gali siūlyti panašius produktus ar paslaugas.

Atrinkus konkurentus, juos galima kategorizuoti į tris pagrindines grupes:

  • tiesioginius,
  • netiesioginius
  • pakaitinius

Šios kategorijos padeda aiškiau matyti verslo aplinką ir konkurencijos lauką. 

Tiesioginiai konkurentai prekiauja tokiais pačiais arba labai panašios paskirties produktais.

Jie dažnai yra didžiausia jūsų verslo grėsmė, nes siūlo panašias prekes ar paslaugas tiek pačioje rinkoje. Jų tiksliniai vartotojai yra labai panašūs.

Pavyzdžiui mobilaus ryšio operatoriai Telia, Tele2 ar Bitė yra tiesioginiai konkurentai, nes siūlo labai panašias paslaugas – telekomunikacijų paslaugas 

Netiesioginiai konkurentai siūlo panašias į jūsų prekes ar paslaugas, tačiau jų tikslinė auditorija bei kainodara gali skirtis.

Šių įmonių produktai gali būti naudojami panašioms vartotojų problemoms spręsti.

Pavyzdžiui Apple laikrodžius parduodančios Ideal parduotuvės ir Garmin išmanių laikrodžių pardavėjai siūlo nors iš pirmo požiūrio panašias, bet visiškai skirtingai auditorijai pritaikytas prekes. 

Abu siūlo laikrodžius, bet jų kainos ir tikslinės auditorijos ir pačių prekių naudojimas ypatingai skiriasi.

Pakaitiniai konkurentai siūlo produktus ar paslaugas, kurie gali pakeisti jūsų siūlomą produktą ar paslaugą, tačiau jie dažniausiai nėra susiję su jūsų verslo sritimi.

Pakaitinių konkurentų produktai nėra tiesiogiai susijusę su jūsų produktu ar paslauga, bet varžosi dėl tos pačios tikslinės auditorijos pinigų.

Pavyzdžiui, kino teatrai ir sporto renginiai gali būti laikomi pakaitiniais konkurentais filmų transliavimo platformoms, nes abu siūlo laisvalaikio praleidimo būdus.