Email marketingas suteikia jį pasirinkusiam verslui unikalius privalumus, leidžiančius efektyviau konkuruoti rinkoje.
Statista duomenimis, 2020 m. pradžioje daugiau nei 3,9 mlrd. žmonių visame pasaulyje turėjo aktyvų el. pašto adresą. Planuojama, kad 2025 metais šis skaičius sieks 4,6 mlrd. vartotojų.
Taip pat tikimasi, kad kitais metais apie 376,4 mlrd. el. laiškų bus siunčiama ir gaunama kasdien.
Nemaži skaičiai, kurie verčia atidžiau įvertinti email marketingo naudą bei poveikį.
Kodėl verta naudoti email marketingą?
- Ekonomiška: Palyginti su kitomis rinkodaros formomis, email marketingas reikalauja žymiai mažesnių išlaidų. Tai leidžia mažiems verslams efektyviai pasiekti savo tikslinę auditoriją, neturint didelio marketingo biudžeto.
- Kontaktas su klientais: Email marketingas leidžia verslams personalizuoti savo žinutes, taikant segmentavimą ir pritaikant turinį pagal kliento elgseną bei pomėgius. Tai padeda sukurti stipresnį ryšį su klientais ir pasiekti aukštesnes konversijas.
- Pamatuojami rezultatai: Kiekvienos email marketingo kampanijos efektyvumą galima tiksliai matuoti, stebint atidarymo, spustelėjimo ir konversijos rodiklius. Tai suteikia vertingos informacijos, kurią galima naudoti būsimų kampanijų tobulinimui.
Keturi email marketingo tipai
- Naujienlaiškiai: Tai reguliariai siunčiami elelktroniniai laiškai, kuriais dalijamasi įmonės naujienomis, straipsniais ar specialiais nuolaidų pasiūlymais.
Naujienlaiškiai padeda išlaikyti ryšį su klientais, informuoti juos apie svarbiausius įvykius ir pasiūlymus. Svarbu, kad turinys būtų įdomus ir vertingas skaitytojui, o ne tik reklaminis su skirtingais pasiūlymais pirkti. - Akcijų el. laiškai: Tai laiškai skirti skatinti pardavimus, pristatant specialius pasiūlymus, nuolaidas ar išskirtines akcijas.
Tokie laiškai dažniausiai kuria jausmą, kad pasiūlymas yra ruboto laiko, skatina pirkti čia ir dabar. - Transakciniai laiškai: Siunčiami po to, kai klientas atlieka veiksmą, pavyzdžiui, užsako prekę. Tai gali būti užsakymo patvirtinimas, informavimas apie išsiųstą prekę ir pan.
Šie laiškai ne tik suteikia svarbią informaciją, bet ir yra puiki proga pateikti papildomus pasiūlymus ar informaciją apie produktus. Dažnai siūlome klientams išnaudoti šio tipo laiškus papildomai pristatant naujienas ir sunkiau parduodamas prekes.
Tokio tipo laiškai dažniausiai būna naudojami elektroninėse parduotuvėse. - Mokomieji el. kaiškai: Tai laiškai teikiantys naudingą informaciją, pavyzdžiui, kaip naudotis įsigyta preke ar paslauga. Taip pat gali būti staipsniais su patarimais ar įžvalgomis.
Tai padeda kurti įmonės autoritetą, ekspertiškumą, stiprina pasitikėjimą prekės ženklu.
Labai svarbu išlaikyti tinkamą šių skirtingo tipo email marketingo laiškų santykį. Jei turėsite vien tik reklaminius ir pardavimus skatinančius laiškus vartotojams atsibosite ir jie greičiausiai atsisakys naujienlaiškių.
Jei fokusuositės tik į edukaciją, nukentės pardavimai. Tad labai svarbu atrasti tinkamą balansą.
Kaip įgyvendinti email marketingo strategiją
Pradėti email marketingo kelionę galima nesunkiai, tačiau svarbu laikytis kelių pagrindinių principų:
- Rinkitės tinkamą el. pašto marketingo platformą, kuri atitiktų jūsų verslo poreikius ir biudžetą. Jei turite elektroninę parduotuvę siūlau išbandyti Omnisend. Jei poreikiai mažesni – pakaks ir Mailerlite.
- Rinkite prenumeratorius, tik tai darykiteteisėtai renkant el. pašto adresus ir siūlant vertę už prenumeratą. Naudokite iššokančius pop-up langus, mokamą Facebook funkciją, kviečiančią palikti elektroninį paštą ir kt.
- Segmentuokite savo auditoriją, kad galėtumėte siųsti personalizuotas ir tikslines žinutes. Segmentuokite pagal miestą, pagal buvusius pirkimus ir kt.
- Testuokite i savo kampanijas, naudodamiesi A/B testavimu ir stebėdami paspaudimo ar atidarymo rodiklius, kad galėtumėte tobulinti būsimas kampanijas.
El. pašto marketingas – tai galingas įrankis, padedantis mažiems verslams augti ir stiprėti. Tačiau sėkmė priklauso nuo nuoseklaus mokymosi, eksperimentavimo ir prisitaikymo prie kintančių klientų poreikių.
Jei reikia pagalbos kuriant email marketingo strategiją, kampanijas ar automatizacijas, susisiekite kontaktais žemiau.