Netiriami konkurentai, nežinomi raktažodžiai, neišnaudojami naujienlaiškiai ir kt.
Pasaulis sparčiai juda į skaitmeninę erą, kurioje elektroninė prekyba yra neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis. Nuo mažų nišinių parduotuvių iki tarptautinių prekybos gigantų – internetinės parduotuvės siūlo vartotojams prieigą prie plataus produktų asortimento ir galimybę taupyti laiką bei pinigus.
Tad atsiranda vis daugiau naujokų norinčių žengti į šią el. prekybos sritį.
Tačiau, nepaisant didelio potencialo, kurį siūlo elektroninė prekyba, sėkmė nėra garantuota. Nauji verslininkai susiduria su iššūkiais ir klaidomis, kurios smarkiai riboja verslo augimą. Dažnai šios klaidos atsiranda dėl patirties stygiaus, nepakankamo rinkos supratimo ar netinkamo planavimo.
Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines klaidas, kurias daro nauji verslininkai pradėdami prekiauti internetu. Ir kaip jas reikėtų spręsti norint sėkmingai augti.
Turinys
Nepakankamas rinkos tyrimas
Viena iš pagrindinių klaidų, kurias daro nauji elektroninės parduotuvės savininkai, yra nepakankamas rinkos tyrimas prieš pradedant verslą.
Daugelis jaunų verslininkų susižavi idėja parduoti tam tikrus produktus, nesvarstant, ar yra paklausa, ar jie atitinka tikslinės auditorijos poreikius. Nepakankamas rinkos tyrimas gali lemti netinkamą produktų pasirinkimą, per didelę konkurenciją arba tiesiog klientų poreikių nesupratimą.
Atlikti rinkos tyrimą reiškia ne tik suprasti, ko nori jūsų potencialūs klientai, bet ir įvertinti konkurenciją, nustatyti tinkamą kainodarą ir atrasti efektyviausius būdus pasiekti tikslinę auditoriją.
Patariame pradžioje apibrėžti idealų klientą – koks yra jo amžius, lytis, gyvenamoji vieta, interesai, pajamos. Tai padės nustatyti, kam jūsų produktas ar paslauga yra skirta.
Naudojant Google Trends, galima išsiaiškinti, kokie terminai yra populiarūs tikslinėje rinkoje, ir stebėti tendencijų pokyčius laikui bėgant.
Taip pat patarčiau tiesiog pasėdėti bent pusdienį Google ir gauti daug naudingos informacijos apie jūsų konkurentus. Svarbu ją susisteminti. Ieškokite savo konkurentų ir pamatykite, kaip jie pozicionuoja save rinkoje, kokias raktažodžių frazes naudoja savo SEO strategijoje.
Nemokama SimilarWeb įrankio versija leidžia analizuoti konkurentų svetainių šaltinius, kuriais pritraukia lankytojus ir kt.. Mes taip pat aliekame konkurentų analizę skirtingais pjūviais, pagal jūsų poreikius.
Netinkama elektroninės parduotuvės platforma
Atlikus rinkos tyrimą ir jau žinant ką parduosite prieinama prie platformos, kurioje bus jūsų elektroninė parduotuvė pasirinkimo.
Dažna klaida – rinktis platformą, remiantis tik trumpalaikiais kriterijais. Nauji verslininkai dažnai remiasi išlaidomis arba paprastumu naudoti, žinomumu, neatsižvelgiant į verslo augimo perspektyvas.
Netinkama platforma ribos galimybes pritaikyti svetainę prie verslo poreikių ateityje. Greičiausiai neleis integruoti trečiųjų šalių paslaugų.
Dažniausiai tai būna apmokėjimo, kurjerių paslaugos. Tai gali sukelti papildomas išlaidas, būtinybę perkelti svetainę į kitą platformą vėlesnėse verslo stadijose. Renkantis platformą, svarbu įvertinti dabartinius ir būsimus verslo poreikius, taip pat platformos lankstumą, palaikymą.
Patariame pasidomėti elektroninių parduotuvių platformų populiarumu, kurios turi daugiau programuotojų, yra lankstesnės, gali plėstis ir atitikti augančio verslo poreikius.
Jei planuojate tik „pažaisti” su keliais produktais ir nesitikite, kad tai taps jūsų pragyvenimo šaltiniu siūlyčiau rinktis Shopify platformą.
Tai populiarus įrankis, kuris suteiks jums visas paslaugas už mėnesinį mokestį. Vis tik jei viliatės plėsti pardavimus ir augti siūlyčiau pradėti nuo WordPress/Woocommerce platformos. Ji neturi mėnesinio mokesčio, nepriklausomai ar esate maža el. parduotuvė ar pakankamai didelis verslas.
Mūsų nuomone WordPress yra populiari platforma, turinti didelę bendruomenę, tad nebus sudėtinga susirasti programuotojų jei patiems trūks žinių augant.
Visgi jei dar tik svarstote pradėti elektroninę prekybą, įvertinkite kitus kanalus. Tikrai nebūtina pradėti nuo elektroninės parduotuvės. Ji neturi būti tikslas, tai tik verslo įrankis. Jei turite produktą ar paslaugą, išbandykite pradžioje alternatyvas.
Tai gali būti skelbimų portalai, socialinių tinklų grupės. Ten kur žmonės ieško prekių ar paslaugų. Vėliau, jei pastebėsite, kad elektroninė prekyba sekasi, ženkite nedideliais žingsniais link elektroninės parduotuvės.
Per mažai dėmesio vartotojo patirčiai
Vartotojo patirtis yra itin svarbus šiuolaikinės elektroninės parduotuvės sėkmės veiksnys. Nauji verslininkai dažnai nepakankamai dėmesio skiria svetainės navigacijai, dizainui ir greičiui. O tai gali smarkiai mažinti pardavimus.
Jei lankytojas susiduria su sudėtinga navigacija, ilgai kraunančiomis puslapio dalimis ar neintuityviu pirkimo procesu, tikėtina, kad jis paliks svetainę neįvykdęs pirkimo. Ir visos reklamos bei kvietimai nueis šuniui ant uodegos.
Gerinti vartotojo patirtį reiškia užtikrinti, kad svetainė būtų lengvai naršoma, informacija apie produktus – lengvai suprantama ir prieinama, o pirkimo procesas – kuo paprastesnis.
Vis dar dažna elektroninė parduotuvė prašo nebūtinos informacijos apie pirkėją. Tai yra viena iš pagrindinių kliūčių, mažinanti konversijas.
Perkanti internetu vis dar susiduriame su prašymu pildyti adresą, miestą, kartais net savivaldybę, nors pristatymas bus vykdomas per paštomatą. Ir ta informacija tikrai nėra reikalinga pardavėjui.
Kuo daugiau nebūtinų pildyti laukelių prašysite iš pirkėjų, tuo labiau sumažinsite jų galimybę sėkmingai apsipirkti. Pirkėją internetu įsivaizduokite kaip jau apsirengusį ir skubantį išeiti pro namų duris žmogų.
Darykite viską, kad jis galėtų atlikti pirkimą greičiau ir išeitų pro tas duris nesukaitęs.
Norint suteikti geriausią vartotojo patirtį labai svarbu užtikrinti greitą puslapio krovimą, pritaikymą mobiliems įrenginiams ir aiškius kvietimus veiksmui – mygtukus pirkti ir pan.
Vartotojo kelionės žemėlapis gali būti puiki pradžia, kuri nurodys kaip klientas sąveikauja su jūsų verslu ir teikiamomis paslaugomis.
Ignoruojama paieška Google
Ignoruoti paieškos variklių optimizaciją yra dar viena klaida, trukdanti naujiems elektroninių parduotuvių savininkams sėkmingai pritraukti lankytojus bei pirkėjus.
SEO yra gyvybiškai svarbus, kiekvienam verslui, kuris nori būti randamas internete. Tai leidžia užtikrinti, kad jūsų svetainė atsirastų aukščiau paieškos rezultatuose, kai potencialūs klientai ieško produktų internete. Netgi patarčiau el. parduotuvės kūrimą pradėti nuo raktinių žodžių tyrimo.
Susirašykite visus raktinius žodžius, kuriuos galvojate galėtų įvesti į paiešką potencialus pirkėjas, ieškodamas jūsų prekių ar paslaugų. Tai leis susidėlioti elektroninės parduotuvės struktūrą, pagrindines kategorijas ir prekių puslapius.
Norint sužinoti konkretaus raktažodžio populiarumą ir mėnesinių paieškų kiekį patariame naudoti nemoką Google keyword planner įrankį. Jame galėsite pasirinkti šalį, kalbą, kuria vartotojai ieško konkrečių raktažodžių.
Jei jums reikalingos SEO paslaugos, visuomet susisiekite žemiau nurodytais kontaktais.
Prastos kokybės nuotraukos ir produkto aprašymai
Investicija į aukštos kokybės produktų nuotraukas ir išsamius aprašymus yra gyvybiškai svarbi norint sėkmingai konkuruoti elektroninėje prekyboje.
Pirkėjai negali liesti, jausti ar kitaip išbandyti prekių prieš perkant, todėl vizualinis jų pateikimas ir detalus produkto aprašymas yra vienintelė priemonė, padedanti jiems priimti sprendimą.
Prastos kokybės nuotraukos (ar jų nebuvimas) ir paviršutiniški aprašymai sukelia nepasitikėjimą, mažina konversijos lygį bei didina grąžinimų skaičių.
Aukštos rezoliucijos nuotraukos iš įvairių kampų ir detalūs, informatyvūs aprašymai padeda potencialiems pirkėjams geriau suprasti produktą, jo naudą, taip pat didina pasitikėjimą el. parduotuve.
Fotografuodami prekes venkite tiesioginės saulės šviesos, kuri gali sukelti per stiprius šešėlius. Naudokite išsklaidytą natūralią šviesą arba fotografavimo lempas. Baltas fonas palengvina produktų integravimą į elektroninę parduotuvę.
Taip pat prašykite nuotraukų iš jau esamų klientų, kad jie pasidalintų kaip naudojasi gyvenimiškai jūsų produktu.
Taip turėsite daugiau turinio, o potencialūs pirkėjai matys kaip prekė atrodo naudojama kitų vartotojų. Tai suteiks jiems daugiau pasitikėjimo preke ir pačia el. parduotuve.
Netinkamas klientų aptarnavimas
Netinkamas klientų aptarnavimas gali turėti ilgalaikių neigiamų pasekmių. Klientų aptarnavimas – tai ne tik problemų sprendimas ar grąžinimų tvarkymas.
Klientai, kurie susiduria su lėta ar nekompetentinga pagalba, greičiausiai ne tik nesugrįš, bet ir pasidalins neigiama patirtimi su artimaisiais. Tai gali neigiamai paveikti jūsų parduotuvės reputaciją ir mažins naujų klientų kiekį.
Tinkamas dėmesys klientų aptarnavimui, įskaitant greitą atsakymą į užklausas, aiškią grąžinimo politiką ir pagalbą sprendžiant problemas, yra būtinas norint užtikrinti gerąją pirkimo patirtį ir ilgalaikį sėkmę.
Patariame naudoti visus komunikacijos kanalus, kuriais galėtų susisiekti klientai – tiesioginių pokalbių programėlė (chat), el. paštas, telefonas.
Neefektyvus el. pašto rinkodaros naudojimas
El. pašto rinkodara yra vienas iš efektyviausių būdų bendrauti su esamais ar naujais pirkėjais. Tinkamai išnaudojamas naujienlaiškių automatizavimas leidžia elektroninėms parduotuvėms ženkliai didinti pardavimus.
Šioje srityje per daug nekalbėčiau apie klaidas – elektroninis paštas tiesiog dar per mažai išnaudojamas elektroninėse parduotuvėse. Jų savininkai dar dažnai pasiduoda socialinių tinklų žavesiui ir tam skiria daugiau dėmesio, pamiršdami naujienlaiškius.
Išnaudojant pamesto naršymo, pamesto krepšelio, priminimo po pirkimo ir kitas naujienlaiškių sekas galima apie 10-20 proc. padidinti el. parduotuvės pardavimus. Email marketingas jums ne tik leis užmegzti santykį su klientais, bet ir didinti pardavimus.
Pagrindinės klaidos kalbant apie elektronines parduotuves ir naujienlaiškius – per dažni pranešimai, per retai išnaudojamos automatizacijos galimybės.
Labai svarbu kurti segmentuotą ir personalizuotą naujienlaiškių strategiją, kuri teiktų vertę gavėjui. Siūlydami specialius pasiūlymus, originalų turinį ar naudingus patarimus. Efektyviai naudodami naujienlaiškius galite padidinti klientų lojalumą ir skatinti pakartotinius pirkimus.
Sėkmingos elektroninės parduotuvės kūrimas yra sudėtingas procesas, kuris reikalauja daug daugiau nei vien techninės įrangos ar programinės įrangos diegimo.
Pabaigai: elektroninė prekyba ir dažniausios klaidos
Apibendrinant, sėkminga elektroninė parduotuvė reikalauja strateginio planavimo, rinkos supratimo, klientų poreikių atitikimo ir profesionalaus produktų pateikimo.
Nauji verslininkai turėtų nuolat tobulėti šiose srityse, kad prisitaikytų prie greitai kintančios elektroninės prekybos aplinkos ir išlaikytų konkurencinį pranašumą.
Kaip minėjau anksčiau elektroninė parduotuvė nėra tikslas, bet įrankis, kuris yra daugialypis ir ne toks paprastas kaip gali atrodyti iš šono.