SEO analizė: kaip ją atlikti?

Supranti, kad tavo svetainė negeneruoja pakankamo vartotojų srauto, tavęs nėra Google arba esi, tik trečiame puslapyje.

Visi kalba apie SEO, apie tai kiek pinigų reikia tam išleisti, kokius SEO specialistus samdytis. O tu nežinai nuo kuo pradėti? Atsakymas paprastas – SEO analizė (arba SEO auditas).

Taip, tau reikia pradėti nuo tavo internetinės svetainės SEO audito. Kaip tai padaryti? Surašėme kelis mūsų nuomone pagrindinius punktus jei nori peržiūrėti pats.

Vis tik jei matysite, kad per sunku tai atlikti patiems, susisiekite ir pagelbėsime.

SEO analizė: nuo ko pradėti?

1. Koks jūsų domeno autoritetas?

Tai galima vadinti domeno autoritetu, svarba ar įtaka. Esmė ta pati. Domeno autoritetas yra skaičius priskiriamas jūsų svetainei.

Tai yra skaičius nuo 1 iki 100. Kuo skaičius didesnis, tuo daugiau autoriteto turi domenas ir svetainė. Svetainė turinti geresnį domeno autoriteto balą gauna geresnius paieškos rezultatus.

Svetainės domeno autoritetą kelia svetainės amžius, SEO, nuorodos į ją. Svetainės domeno autoritetas yra vienas svarbiausių elementų. Nori sužinoti, koks tavo svetainės domeno autoritetas? Išbandykite Ahrefs nemokamą įrankį https://ahrefs.com/website-authority-checker

Ką reiškia šie reitingai?

  • 1-10. Žemas. Tavo svetainė yra nauja ir silpna. Visas darbas prieš akis.
  • 11-20. Silpnokas. Nėra blogai, bet reikėtų padirbėti ir gerinti rezultatus.
  • 21-30 Neblogas. Rodo, kad dirbate su SEO, bet taip pat rodo, kad dar daug galite nuveikti
  • 31-40 Konkurencingas. Daug startup’ų turi tokius rezultatus. Jis nėra blogas ir jūs jau esate netoli „atkrintamųjų varžybų” 🙂
  • 41-50 Geras. Tu turi gerą rezultatą, nemažai svetainių norėtų čia būti.
  • 51-60 Stiprus. Geras reitingas, tavo svetainė yra „sveika” ir tinkamai tvarkoma.
  • 61-70 Puikus. Domeno autoritetas rodo, kad svetainė yra gerai atpažįstama, turi daug atgalinių nuorodų, greičiausiai yra lyderė savo nišoje.
  • 71-80 Įspūdingas. Tu dominuoja google paieškos rezultatų puslapyje ir esi savo nišos lyderis. Duok penkis.
  • 81-90 Labai įspūdingas. Tu priklausai grietinėlei, sveikinimai, nedaug kam pavyksta.
  • 91-100. Retas. Tokius rezultatus pasiekia tokie puslapiai kaip Wikipedia ar Facebook. Tad galimai tavo svetainė niekad neturės tokio balo, tad nepergyvenk.

2. SEO analizė: svetainės greitis

Antras svarbus SEO audito punktas – svetainės greitis. Google gerai reitinguoja tas svetaines, kurios turi gerą užsikrovimo laiką. Jei jūsų tinklapio krovimosi laikas yra lėtas, tai ir tavo SEO rezultatai greičiausiai bus prasti.

Kur geriausiai sužinoti svetainės krovimosi greitį? Be abejo google speed insights. Jis išanalizuos problemas ir pateiks sprendimus, kurie padėtų pagerinti svetainės greitį.

Kaip tai atrodo realiame pavyzdyje.

seo analizė

3. Svetainės sitemap’as (žemėlapis)

Ar tavo svetainė turi sitemap’ą? Nežinai kas tai yra? Sitemap yra tavo svetainės žemėlapis, parodantis kaip sukurta ir kaip inteksuojama yra tavo svetainė. O tai labai gerai SEO rezultatams.

Jei nežinai ar tavo svetainėje yra sitemap’as naršyklės paieškos lange savo svetainės adresą, tarpelį ir sitemap.xml. Pavyzdys www.tavosvetaine.lt sitemap.xml.

Jei vis tik paieška nieko neranda, tuomet matyt sitemap’o tavo svetainėje nėra. Ir tai nėra gerai tavo SEO.

Beje kaip atrodo sitemap’as? Jis nėra labai paprastas ir aiškus paprastam vartotojui.

4. Robots.txt failas tavo svetainėje

Gerai optimizuota svetainė turi robots.txt failą, kuris neturi daug draudimų. Įsitikink, kad tavo svetainė turi šį failą ir kad jis leidžia paieškos robotams indeksuoti svarbiausias tavo svetainės dalis

Naršyklės lange įrašyk savo svetainės adresą ir /robots.txt. Rezultatai gali būti panašūs. Vėl naudojame delfi.lt pavyzdį.

Įsitikink ar tavo svetainėje yra šis failas ir ar jis nedraudžia paieškų robotams indeksuoti tinkamai svetainę. Jei yra kitaip, tavo svetainė gali turi SEO problemų.

5. SEO analizė: ar naudoji H-tagus?

Jei nori turėti svetainėje tinkamą ir gerą meta turinį turi naudoti H-tagus. Geras SEO turinys reiškia, kad jame naudosi bent vieną H1 ir idealiu atveju H2, H3 ir H4 tagus.

H1 naudok pavadinimui ar esminei turinio frazei. Kitus mažesnius h-tagus naudok tekste pagrindinei frazei papildyti.

Nepamiršk, kad svetainės SEO auditas neišspręs už tave problemų, jis tik leis jas indentifikuoti ir pradėti eiti geresnių rezultatų paieškoje link.

6. Nuorodų struktūra

Labai paprastas ir lengvai matomas dalykas – tavo svetainės url nuorodos. Ar juose yra tekstas, kuris yra analogiškas puslapių pavadinimams? O gal jis yra pilnas skaičių ir raidinių kratinio?

Jei svetainė ruošta su WordPress platforma labai lengvai gali pasikeisti nuorodų struktūrą, pavyzdys žemiau.

nuorodų struktūra

Nuorodų struktūra atitinkanti puslapio pavadinimą plius geras meta descriprion aprašymas lygu geras atvaizdavimas google paieškoje ir geras reitingas.

7. Nuotraukos ir jų aprašymas

Tam neprireiks jokio specialaus įrankio. Ar tavo nuotraukos failo pavadinimas yra „IMG_3839” ar „Automobilio Ford Mustang nuotrauka”. Jei dirbi su automobiliais, tikuosi, kad antrasis variantas.

Kelk nuotraukas į svetainę su aprašymais, visuomet jas įvardink, aprašyk ne tik „description” bet ir „Alt tag” dalis.

seo auditas Nuotraukų aprašymas

Beje nuotraukos turi būti kuo lengvesnės. Jos negali „sverti” megabaitais, o kuo mažiau kilobaitų – iki 50 kb. Ir būtų gerai WebP formatu.

Čia apžvelgėme tik kelis niuansus, kuriuos galima keisti ir gerinti situaciją.

Bet nepamirškite, kad svarbiausia yra nauda vartotojui. O tai sukursite per gerą ir naudingą turinį vartotojui. Jei reikia pagalbos su SEO optimizavimo paslaugomis, rašykite ar skambinkite.

Mumis pasitiki

Prisijunkite prie jau mus pasirinkusių

Susisiekime

Parašykite mums laišką

Pasidalinkite su kokiais iššūkiais susiduria Jūsų verslas ir kaip galėtume jums padėti. 

Aptarkime

Nemokama konsultacija

Aptarkime Jūsų poreikius nemokamos konsultacijos metu