Tematinis autoritetas ir jo nauda
Jis kuo toliau tuo labiau vaidina vis svarbesnį vaidmenį, kai paieškos sistemos, ypač „Google“, vertina ir reitinguoja tinklalapius. Šiame develio.lt tinklaraščio įraše apžvelgsiu, ką reiškia teminis autoritetas, kodėl jis svarbus ir kaip jį galima sukurti.
Turinys
Teminio autoriteto apibrėžimas
Teminis autoritetas apibrėžiamas kaip interneto svetainės kompetencijos ir patikimumo lygis, susijęs su tam tikra tema ar sritimi. Paieškos sistemos šį autoritetą vertina remdamosi keliais veiksniais, įskaitant:
- Turinio kokybė: Svetainėje skelbiamo turinio išsamumas ir aktualumas.
- Atgalinių nuorodų profilis: Išorinių nuorodų, nukreipiančių į svetainę, skaičius ir kokybė.
- Autoriaus kompetencija: Turinio autorių reputacija ir kvalifikacija.
- Vartotojų įsitraukimas: puslapyje praleistas laikas, atmetimo rodiklis ir kt.
Iš esmės svetainė, turinti didelį teminį autoritetą, laikoma patikimu informacijos šaltiniu savo nišoje, savo temoje, o tai turi vis didesnės įtakos svetainės matomumui paieškos rezultatų puslapiuose

Teminio autoriteto svarba SEO
Teminis autoritetas yra labai svarbus dėl kelių priežasčių:
Geresnis reitingas: Dėl savo kompetencijos pripažintos svetainės užims aukštesnes pozicijas paieškos rezultatuose. Taip yra todėl, kad paieškos sistemos pirmenybę teikia turiniui, kuris atitinka vartotojo ketinimus ir suteikia vertingos informacijos.
Tad šiais laikais neužtenka parašyti vieno 3000 žodžių ilgio teksto ir tikėtis būti pirmajame Google rezultatų trejetuke. Turite Google įrodyti, kad esate savo nišos specialistai ir profesionalai. Tematinio autoriteto svarba atsirado kartu su dirbtinio intelekto įrankių bumu, kai kiekvienas gali greitai ir nesunkiai sukurti kelių tūkstančių žodžių tekstus.
Didesnis lankytojų srautas: Aukštesnės pozicijos natūralu, kad lemia didesnį organinį srautą, nes vartotojai linkę spausti nuorodas, kurios rodomos Google paieškos rezultatų viršuje.
Didesnis pasitikėjimas: Teminis autoritetas didina naudotojų ir paieškos sistemų pasitikėjimą. Kai lankytojai randa išsamų, aukštos kokybės turinį, kuriame atsakoma į jų užklausas, jie dažniau sugrįžta. Natūralu, kad pasitikėsite SEO agentūra kuri ne tik turi kelis puslapius apie SEO paslaugas Vilniuje ar Kaune, bet taip pat ir rašys išsamius tinklaraščio įrašus, taip siekdamos padėti vartotojams, atsakant į jiems rūpimus klausimus. Kad ir šis apie tematinį autoritetą.
Ilgalaikė nauda: Teminio autoriteto kūrimas ilgainiui gali sukurti ilgalaikį konkurencinį pranašumą, nes nuoseklus kokybiškas turinys stiprina patikimumą ir kompetenciją tam tikroje srityje.
Tad jei pardavinėjate robotus siurblius ar žolės pjovėjus ir toliau kurkite įrašus apie jų priežiūrą, tvarkymą, detalių keitimą, dažniausiai daromas klaidas ir kt.
Galbūt tas konkretus straipsnis nepritrauks norimos auditorijos, bet kurs tematinį autoritetą bendrai jūsų svetainei. Tiesiog išlikite nuoseklūs ir dirbkite toliau.
Tematinio autoriteto kūrimas
Norėdami efektyviai kurti tematinį autoritetą savo svetainei, apsvarstykite išnaudokite strategijas:
- Kurkite išsamų turinį: Ruoškite išsamius straipsnius, kuriuose aptariami įvairūs pagrindinės temos kampai. Nagrinėkite ne tik pagrindinę temą, bet ir susijusias, šalutines temas. Taip rodysite tiek tinklapio lankytojams, tiek paieškos svetainių robotams savo žinių platumą.
- Raktiniai žodžiai: Be abejo prieš kurdami turinį ir jo strategiją nustatykite svarbiausius raktinius žodžius, kurių ieško jūsų tikslinė auditorija. Taip užtikrinsite, kad jūsų turinys bus jiems aktualus ir naudingas.
- Temų grupės: Organizuokite savo turinį į grupes pagal pagrindines temas arba pagrindinius puslapius. Tokia struktūra padeda paieškos sistemoms suprasti ryšius tarp skirtingų turinio dalių. Tad jei rašote apie automobilių važiuoklės tvarkymą, sugrupuokite skirtingas kategorijas bei straipsnius šia tema.
- Optimizuokite vartotojo patirtį: Užtikrinkite, kad jūsų svetainė būtų patogi vartotojams ir kad jūsų turinys būtų lengvai naršomas. Nerašykite ilgų vienos pastraipos tekstų. Naudokite paragrafų pavadinimus, antraštes (H2, H3), rašykite tekstą punktais, pridėkite į jį susijusių vizualų. Geras vidinių nuorodų panaudojimas taip pat didina skaitytojų įsitraukimą ir išlaikymą tinklapyje.
Įgyvendinę šias strategijas veiksmingai stiprinsite savo teminį autoritetą, o tai lems ir geresnius SEO rezultatus bei matomumą internete.
Kuo teminis autoritetas skiriasi nuo domeno autoriteto?
Teminis autoritetas ir domeno autoritetas yra dvi skirtingos SEO sąvokos, kurių kiekvienos paskirtis – įvertinti svetainės patikimumą ir kompetenciją.
Teminis autoritetas
Teminis autoritetas – tai informacija ir svetainės patikimumas konkrečiais klausimais ar temomis. Jis nustatomas pagal sukurto turinio kokybę ir aktualumą, atgalinių nuorodų iš autoritetingų svetainių skaičių ir vartotojų įsitraukimo rodiklius, pavyzdžiui, komentarus ir pasidalijimą.
Iš esmės jis parodo, kaip gerai svetainė apima įvairius konkrečios temos kampus, todėl ji yra patikimas informacijos šaltinis.
Kada teminis autoritetas yra aktualus? Kai svetainė yra orientuota į konkrečias temas arba nišas. Svetainė gali turėti aukštą teminį autoritetą vienoje srityje, tačiau jo gali trūkti kitose. Toks specifiškumas leidžia paieškos sistemoms pripažinti svetainę kaip tos srities ekspertą. Tad kurdami turinį pasirinkite nišą, kurioje norite būti vertinami kaip srities ekspertai.
Greičiausiai nebūsite ir geri juristai, ir saulės kolektorių montuotojai vienu metu (nors būna talentingų žmonių). Vis tik interneto tinklapiui pasirinkite vieną pagrindinę temą.
Domeno autoritetas
Domenų autoritetas (DA) yra rodiklis, kuriuo vertinamas bendras visos svetainės stiprumas ir reputacija visose temose. Paprastai jis išreiškiamas skaitine išraiška (nuo 1 iki 100), apskaičiuojama remiantis tokiais veiksniais kaip domeno amžius, atgalinių nuorodų skaičius ir kokybė bei bendras patikimumas.
DA apima visą svetainę, o ne atskiras temas. Svetainė gali turėti aukštą domeno autoritetą, bet nebūtinai pasižymėti konkrečiose srityse kaip ekspertai ar specialistai, jei ji nekuria tinkamo turinio. Sužinokite daugiau apie domeno autoritetą.

Tiek teminis autoritetas, tiek domeno autoritetas yra svarbūs SEO rodikliai, tačiau atlieka skirtingas funkcijas.
Teminis autoritetas padeda nustatyti svetainės patikimumą konkrečiose nišose, o domeno autoritetas – bendrai įvertinti bendrą svetainės reputaciją ir įtaką visose temose.
Turinio gylis ir kokybė
Turinys, formuojantis teminį autoritetą mano manymu turi atitikti šiuos tris kriterijus:
- Išsamumas: Straipsnis apie „SEO optimizaciją“ turi apimti ne tik raktažodžių tyrimą, bet ir techninius aspektus (puslapio greitis, mobile-first dizainas), turinio strategiją bei analitinį stebėjimą. Tad jei rašote konkrečia tema, stenkitės prie jos prieiti skirtingais kampais. Taip parodysite tiek skaitytojams, tiek paieškos robotams, kad išmanote šią sritį.
- Unikalumas: bent 75% turinio turi pateikti naują požiūrį ar duomenis, kurių nerasta top 10 konkurentų puslapiuose. Jei naudosite tik AI įrankius ir perrašinėsite esamą turinį teminio autoriteto nesukursite. Pateikite savo požiūrį, savo nuomonę ar patirtį.
- Kritinis vertinimas: Ne tik aprašomos esamos praktikos, bet ir analizuojamos jų silpnosios pusės bei alternatyvūs sprendimai. Norėdami kelti turinio kokybę dalinkitės savo įžvalgomis, pridėkite savo nuomonę.
Autoriteto (E-E-A-T) principai tinklapyje
„Google“ autoriteto gairės yra neatsiejama teminio autoriteto dalis:
- Autorystės demonstravimas:
- Patariame, kad autorius turėtų bent kelių metų patirtį srityje apie kurią jis rašo ar kalba.
- Jūsų tinklapyje privalo būti „Komandos“ skiltis, kurioje aprašyti pagrindiniai darbuotojai (jei dar nukreipsite į jų Linkedin paskyras, bus visai puiku).
- Atlikite ir publikuokite tyrimus su unikaliais rezultatais.
- Šaltinių atskleidimas:
- 90% teiginių turi būti pagrįsti moksliniais šaltiniais, nuorodomis į .gov/.edu svetaines.
Teminio autoriteto raida
Paieškos sistemų požiūris į teminį autoritetą kito kartu su vartotojų elgsenos pokyčiais. Jei 2010-aisiais dominavo raktažodžių koreliacijos su turiniu analizė, tai nuo 2015 m. „BERT“ algoritmo įdiegimas pradėjo vertinti sakinio semantinį kontekstą.
2023 m. pristatytas „MUM“ (Multitask Unified Model) gebėjo analizuoti informaciją per 75 kalbas ir įvairius duomenų tipus, o 2025 m. „Gemini“ era sustiprino teminio autoriteto svarbą, įvertindama net neakivaizdžius temų tarpusavio ryšius.
Pabaigai
Supratę šiuos skirtumus galėsite lengviau formuluoti veiksmingas SEO strategijas, kuriose gali būti panaudojami abu autoritetų tipai, siekiant geresnio matomumo ir aukštesnės pozicijos paieškos rezultatuose.
Dirbame su klientais kurdami jiems ne tik į vartotojo paiešką orientuotą turinį, bet ir su informacija, kuri padeda kurti tematinį autoritetą. Google algoritmams jau senokai nepakanka tik didelio susijusių raktažodžių kiekio svetainėje, bet jam reikia daugiau konteksto ir ekspertinės nuomonės. Jei reikia pagalbos, padėsime 🙂