Pirkėjų personos. Kaip jas nustatyti kuriant pirkėjo kelionės žemėlapį?

Kuriant pirkėjo kelionės žemėlapį labai svarbu identifikuoti pačius pirkėjus arba kaip mes vadiname pirkėjų personas.

Norint įvardinti el. parduotuvės pirkėjų personas siūlome atlikti šiuos veiksmus:

Atlikite tyrimą

Norėdami geriau suprasti savo tikslinę auditoriją pradėkite nuo tyrimo. Nors tai ir gali skambėti iš pradžių bauginančiai jums tereikia pradžioje išsiaiškinti jos demografinius duomenis (lytis, amžius, pajamos, išsilavinimas ar pan.) pageidavimus, poreikius bei skaudulius.

Šiai informacijai surinkti galite naudoti skirtingus tyrimo metodus. Tai gali būti vartotojų apklausos, pirkėjų interviu. Taip pat vienas paprasčiausių – tiesiog perskaitykite klientų atsiliepimus.

„Taupioji Asta” ar „Reiklusis Pijus”. Būkite žaismingi kurdami pirkėjų personų vardus, taip galėsite lengviau juos atpažinti ir sutapatinti.

Suskirstykite auditoriją į segmentus

Kai jau surinkote duomenis apie tikslinę auditoriją, suskirstykite ją į segmentus pagal jos skirtingas savybes. Tai gali būti amžius, lytis, pajamas ir gyvenamą vietovę.

Taip pat galite pirkėjus segmentuoti pagal jų apsipirkimo elgseną ir įpročius. Pavyzdžiui, mėgstamus produktus, kanalus ir skiriamą sumą išlaidoms.

Sukurkite pirkėjų profilius

Surinkę anksčiau minėtą informaciją galite kurti kiekvieno segmento pirkėjo profilį. Šiame profilyje turėtų būti pateikta pagrindinė informacija – demografiniai duomenys (amžius, lytis, pajamos, profesija ir kt.) poreikiai, apsipirkimo elgsena ir interesai.

Suteikite personoms vardus

Kad personos būtų lengviau įsimenamas suteikite kiekvienai po vardą. Tai galite daryti pagal jų apsipirkimo elgesį. „Taupioji Asta”, „Mados mėgėja Jolita” arba „Reiklusis Pijus”.

Būkite žaismingi, taip galėsite lengviau atpažinti ir sutapatinti pirkėjus.

Kurkite galimus scenarijus

Kurdami pirkėjų personas galvokite apie tipinius jų apsipirkimo scenarijus. Pavyzdžiui, kas juos motyvuoja apsipirkti, kokie yra jų apsipirkimo tikslai?

Taip pat kokiais kanalais ir įrenginiais jie naudojasi? Tai leis suprasti pirkėjų kelionę ir sukurti suasmenintą apsipirkimo patirtį.

Nustatykite prioritetus

Galbūt ne visada norėtųsi tai pasakyti garsiai, bet ne visi pirkėjai yra vienodai svarbūs. Jei verslas skirs didžiausią dėmesį mažiausiai vertės sukuriantiems vartotojais, tai greičiausiai nebus tvariausias požiūris.

Nustatykite prioritetus pagal jų svarbą jūsų verslui.

Pavyzdžiui, galbūt norėsite sutelkti dėmesį į didelės vertės klientus arba klientus, kurie greičiausiai konvertuos. Galbūt atnaujinate asortimentą ir matote, kad prioritetai artimiausiu metu galimai pasikeis.

Įsivardinkite kelias prioritetines pirkėjų personas ir jų scenarijus.

Naudokite pirkėjų personas plačiau

Naudokite savo pirkėjų personas ne tik e. prekybos strategijai, bet ir rinkodaroje, kurdami produktus, formuodami vartotojų patirtį. Įvertinkite, kaip skirtinga persona galėtų sąveikauti su elektronine parduotuve ar jūsų verslu apskritai.

Kurdami pirkėjų personas elektroninei prekybai, geriau suprasite savo klientus ir galėsite sukurti veiksmingesnę ir suasmenintą apsipirkimo patirtį, atitinkančią jų poreikius bei lūkesčius.

Mumis pasitiki

Prisijunkite prie jau mus pasirinkusių

Susisiekime

Parašykite mums laišką

Pasidalinkite su kokiais iššūkiais susiduria Jūsų verslas ir kaip galėtume jums padėti. 

Aptarkime

Nemokama konsultacija

Aptarkime Jūsų poreikius nemokamos konsultacijos metu