Antraštės žymos

žymos

Kas yra antraštės žymos?

Antraštės žymos (heading tags) – tai HTML žymos, naudojamos antraštėms ir paantraštėms atskirti nuo likusio tinklalapio turinio, išdėstytos mažėjančia tvarka nuo H1 iki H6.

SEO paslaugos apima ir tinklapio antraščių analizavimą bei koregavimą. Tad jei reikės pagalbos, susisiekime.

Dažniausiai jums reikės tik H1-H4, kai:

  • H1 yra pagrindinė puslapio antraštė ir pavadinimas
  • H2 yra paantraštė ir pagalbinis punktas
  • H3 yra poskyris arba antraštė einanti po H2
  • H4 – poskyris arba antraštė einanti po H3


Taip pat turėtumėte atkreipti dėmesį į tai, kad HTML žyma H1 ir žyma (title) nėra tie patys elementai. Visos antraštės žymos apibūdina tai, kas rodoma pačiame puslapyje, tačiau antraštės žyma perduoda puslapio pavadinimą naršyklės langui ir paieškos sistemos rezultatų puslapio ištraukai.

Taigi, peržiūrėdami konkretų tinklalapį, H1 rasite šalia paties puslapio viršaus, o „title” matomas naršyklės lange arba skirtuke.

Kodėl antraštės žymos yra svarbios SEO?

Antraštės žymos padeda vartotojams naršyti po puslapį. Jos suskirsto informaciją, kad skaitytojai galėtų ją nuskaityti ir greitai rasti tai, ko ieško.

Tiksliau nuskenuoti puslapį. Pripažinkime, kad jau senokai neskaitome internete, o tik skenuojame puslapius.

Tačiau naudoti antraštes taip pat naudinga, kad jūsų svetainė būtų patogesnė paieškai. Paieškos sistemos remiasi antraštėmis, kad geriau suprastų puslapio skyrius.

Apskritai antraštės žymos padeda išlaikyti turinio struktūrą ir palengvinti jo vartojimą tiek paieškos sistemoms, tiek skaitytojams.

Gerioji antraščių žymų praktika

1. Neperkraukite antraštės žymų raktiniais žodžiais

Jei daugiau nei kelerius metus laikotės geriausios SEO praktikos, tikriausiai esate įpratę į H1, H2 ir H3 žymas įtraukti tikslinius raktažodžius.

Anksčiau šios antraštės buvo svarbūs reitingavimo veiksniai, tačiau dabar „Google” algoritmas tapo išmintingesnis. Todėl antraštėse esantys raktažodžiai neturi tokios didelės įtakos kaip anksčiau.

Vis dėlto verta raktažodžius įtraukti į antraštes. Tačiau šiais laikais turėtumėte sutelkti dėmesį į tai, kad jie būtų įtraukiami išmintingiau ir natūraliau.

Mažiausiai ko norite, tai perpildyti antraštės žymas taip, kad „Google” jūsų puslapį suprastų kaip nepageidaujamą.

2. Kurkite trumpas antraštes

Kitas svarbus įprotis, susijęs su antraštėmis, yra išlaikyti jas trumpas ir nuoseklias, kai tik įmanoma. Stenkitės, kad antraštės būtų ne ilgesnės nei 3-5 žodžiai, ir nuosekliai jas struktūruokite, kad skaitytojams būtų lengva jas nuskaityti.

Atminkite, kad antraštės skirtos suskaidyti teksto sieną į tvarkingas dalis, todėl suprantama, kodėl pernelyg ilgos antraštės ir paantraštės puslapiuose tiesiog neatrodo gerai.

Šios greitos antraštės ne tik palengvina skaitytojų darbą, bet ir padeda „Google” geriau suprasti puslapių turinį.

3. Užtikrintkite tinkamą turinio hierarchiją

Ar žinote, kodėl apskritai egzistuoja antraštės žymos? Pirminė antraščių žymų paskirtis – palaikyti tinkamą turinio hierarchiją HTML puslapyje.

H1 yra pagrindinė antraštė, H2 – paantraštės, H3 yra to skyriaus paantraštės ir t. t. Kiekviename skyriuje mažėjančia tvarka pradėkite nuo svarbiausios ir aktualiausios informacijos ir tęskite toliau.

Jei norite lengvai pamatyti, kaip tinklalapiai organizuoja savo puslapio antraščių žymas, į pasirinktą naršyklę galite įdiegti plėtinį „Detailed” ar pan.

žymos

4. Patikrinkite, ar antraštės CSS dizainas yra nuoseklus

Pagal numatytus nustatymus HTML nustato vizualinę tinklalapio hierarchiją.

Paprastai H1 ir H2 žymų šriftai būna didesnio dydžio ir didesnio storio (atitinkamai 32 ir 24 px), o H3 ir H4 žymų šriftai – mažesni (atitinkamai 18 ir 16 px).

Nors nėra griežtos taisyklės, kartais pastebime tinklapių, kuriuose H3 ir H4 žymos yra didesnės už H2.

Taip pat pasitaiko atvejų, kai H3 gali būti naudojami ten, kur turėtų būti naudojami H2. Tai dažnai pasitaiko, jei antraštės dizainas nėra tinkamai nustatytas.

Dažniausios klaidos pasitaikančios kuriant puslapio antraštes:

  1. Netinkama hierarchija: Antraštės turi būti naudojamos pagal hierarchiją, pradedant H1 (pagrindine antrašte) ir eiti iki H6 (mažiausiai svarbios antraštės). Klaida gali būti, pvz., naudojant H3 antraštę prieš H2 arba H4 prieš H3.

  2. Per daug ar per mažai antraščių: Svarbu palaikyti pusiausvyrą tarp antraščių skaičiaus. Per daug antraščių gali paversti puslapį pernelyg sudėtingu skaitytojui, o per mažai gali nepakankamai išskirti svarbių skyrių.

  3. Per ilgos antraštės: Antraštės turėtų būti trumpos, informatyvios ir lengvai suprantamos. Per ilgos antraštės gali sukelti painiavą ir sumažinti puslapio naudotojų patirtį.

  4. Antraščių panaudojimas tik dėl stiliaus: Antraštės turėtų būti naudojamos tam, kad išskirtų svarbią informaciją ir organizuotų turinį, o ne tik dėl stiliaus ar dizaino.

  5. Nepakankamas SEO optimizavimas: Nepaisant to, kad antraštės yra skirtos naudotojams, jos taip pat yra svarbios iš SEO pusės.
    Todėl svarbu įtraukti atitinkamus raktažodžius į antraštes, kad pagerintumėte puslapio matomumą paieškos varikliuose.


DUK

1. Ar galiu naudoti kelias H1 žymas?

Taip, galite. „Google” teigia, kad dėl to problemų nekyla. Vis dėlto geriausia SEO praktika yra turėti vieną H1 žymą kiekviename puslapyje.

Net jei tai nėra naudinga „Google”, vienos H1 žymos naudojimas viename puslapyje padeda išlaikyti puslapių nuoseklumą ir yra lengvai suprantamas, jei kitiems naudotojams prireiktų atlikti pakeitimus.

2. Ar H1 ir Title žymos gali skirtis?

Pagal numatytuosius nustatymus H1 ir title bus vienodos, kai paskelbsite naują įrašą. Tačiau jei norite, galite rašyti skirtingas antraštes ir H1 žymas.

Pavyzdžiui, galite padaryti, kad antraštė būtų trumpesnė, kad gerai atrodytų SERP, o H1 žyma gali būti ilgesnė puslapio lankytojams. Taip pat galite nuspręsti į H1 žymą įtraukti metus, o į pavadinimą jų neįtraukti.

H1 žyma ir pavadinimas gali būti skirtingi.

3. Kiek yra antraštės žymų lygių?

HTML iš viso palaiko šešis antraščių tipus: H1-H6.

Tačiau retai kada jums gali prireikti paantraščių aukštesnių nei H4. Jei pastebėjote, kad puslapyje reikia H5 ir H6, pagalvokite, ar į vieną puslapį nesutalpinate per daug informacijos.

Vietoj to galite sukurti atskirą puslapį, kad vartotojams būtų lengviau skaityti jūsų paruoštą turinį.

Antraščių žymas, jų buvimą ar dubliavimąsi vertiname SEO audito metu. Jei turite poreikį atlikti auditą savo tinklapiui susisiekite žemiau pateiktais kontaktais.

Mumis pasitiki

Prisijunkite prie jau mus pasirinkusių

Susisiekime

Parašykite mums laišką

Pasidalinkite su kokiais iššūkiais susiduria Jūsų verslas ir kaip galėtume jums padėti. 

Aptarkime

Nemokama konsultacija

Aptarkime Jūsų poreikius nemokamos konsultacijos metu