Taip būtent tokį klausimą išgirdau vienos konferencijos metu „kaip pasidaryti SEO?”. Galima būtų kabinėtis prie lietuvių kalbos ir paties išsireiškimo, bet OK, supratau klausimo esmę ir trumpai pasikalbėjome.
Nežinau ar nebuvo per daug SEO žargono jam, bet atrodo atsisveikinome susimąsčiusiais ir draugiškais žvilgsniais.
Šiame tinklaraščio įraše pasistengsiu atkartoti ką pasiūliau mano sutiktam žemės ūkio verslininkui kaip optimizuoti SEO pačiam.
1. Pradėkite nuo raktažodžių
Dirbdami su klientais dažniausiai pradedame nuo SEO audito ir tuomet pereiname link raktažodžių tyrimo.
Jums šiuo atveju turėtų būti paprasčiau. Žinote kokias paslaugas ar prekes parduodate ir tai puiki pradžia.
Pasinaudokite Google keyword planner programa ir visiškai nemokamai atraskite kokius raktažodžius naudoja paieškoje vartotojai.
Pamatysite, kurie raktažodžiai yra populiariausi ir susilaukia daugiausiai paieškų. Programa taip pat pasiūlys panašių, susijusių raktažodžių. Taip galėsite išplėsti raktažodžių kiekį ir atrasti naujų idėjų.
Atsirinkite ir ilgesnius raktažodžius, galbūt juos galėsite panaudoti rašydami tinklaraščio įrašus.
2. Nepersistenkite su raktažodžiais
Viena iš dažniausių problemų pradedantiems dirbti su SEO – raktažodžių manipuliavimas. Jei galvojate, kad kuo daugiau raktažodžių įtrauksite į tekstą, tuo aukščiau reitinguositės, klystate.
SEO paslaugos yra sudėtingesnis ir labiau kompleksiškas sprendimas.
Naudokite tekste skirtingas raktažodžių variacijas. Patarčiau, kad raktažodžiai tekste neužrimtų daugiau 1% visų žodžių tekste. Tad jei rašysite 200 žodžių ilgio aprašymą jame siūlau naudoti ne daugiau nei 2 kartus tą patį raktažodį.
Taip jūsų tekstas atrodys natūralesnis tiek vartotojui, tiek ir paieškos robotams. Dėl to ir keliamas klausimas „kaip optimizuoti SEO?”, o ne kaip pridėti kuo daugiau raktažodžių.
3. Kaip optimizuoti SEO: kurkite turinį
Kurkite turinį, kuris atsakytų į vartotojų užklausas ir spręstų jiems kylančias problemas. Jei turite elektroninę parduotuvę išsamiai aprašykite gaminius. Taip pat nepamirškite ir kategorijų, jos bene labiausiai bus atrandamos paieškoje.
Kiek to turinio rašyti? Pažiūrėkite kiek jo kuria pirmi penki paieškos rezultatuose esantys konkurentai. Ir tuomet parašykite daugiau. Ir kokybiškesnį turinį.
Nepamirškite naudoti tinkamų H1-H4 antraščių. Neįsivaizduoju kaip optimizuoti SEO be antraščių, nors vis dar dažnai pastebiu lietuviškų svetainių, kurios jų neturi. Nei H1, nei H2.
4. Google search console
Jei jūsų svetainė nėra prijungta prie Google search console, vadinasi jūs dar nepradėjote dirbti su SEO ir tai, kad esate atrandami paieškos svetainėse yra tik sėkmė.
Google search console leis matyti, kurie jūsų puslapiai geriausiai atrandami paieškoje, pagal kokias frazes jus atranda klientai ir kt.
Puikiausia, kad ši programa yra visiškai nemokama, patogi naudoti, net ir pradedančiajam.
Google search console leis matyti:
- paspaudimus iš natūralios paieškos,
- kartus kiek jūsų tinklapis buvo rodomas paieškos rezultatuose bei
- kokią poziciją užimate paieškoje
Google search console leis matyti kaip keičiasi jūsų paieškos rezultatai ir kaip auga (ar krenta) jūsų paspaudimai ar pozicijos.
Patarimas: atnaujinę tekstą, kad ir keliais sakiniais inicijuokite Google search console indeksavimą iš naujo. Taip Google robotai jį perskanuos iš naujo ir įvertins. Galbūt papildymas suteikė daugiau vertės tekstui ir jis galės kilti paieškos rezultatuose.
5. Naujinkite turinį
Jei sukūrėte kokybišką ir naudingą turinį nepalikite jo likimo valiai. Keičiantis laikui, keičiasi informacija, konkurentai nesnaudžia, jų atsiranda naujų, tad ir jūs turite judėti pirmyn.
Galų gale galbūt nepavyks vienu prisėdimu parašyti geriausio straipsnio ar aprašymo. Visuomet sugrįžkite prie senesnio turinio ir jį atnaujinkite pridėdami vieną ar kitą paragrafą, antraštę bei naują nuotrauką ar paveikslėlį.
Ieškodami informacijos Google natūralu, kad labiau pasitikime naujausia informacija. Taip vertiname informaciją ne tik mes, bet ir Google paieškos robotai.
Patarimas: Jei esate nedidelis verslas susidėliokite planą ir naujinkite po vieną ar du straipsnius/kategorijas ar prekės puslapius per mėnesį. Galų gale galite sukurti puslapiui DUKą, kuriame atsakysite į vartotojų dažniausiai užduodamus klausimus. Taip ir atnaujinsite turinį, ir pagerinsite vartotojo patirtį suteikdami jiems reikalingus atsakymus.
Kaip pasidaryti SEO: pabaiga
Pabaigai noriu ir padrąsinti ir nuliūdinti. SEO gali „pasidaryti” kiekvienas. Tai visiems prieinama disciplina, bet yra nuolat besikeičianti ir turinti daug skirtingų dedamųjų.
Atsirinkite tinkamus raktažodžius, kurkite puslapius ir turinį jiems. O ne panašiems raktažodžiams. Vis tik kurdami nepersistenkite, nes kokybė, o ne kiekybė šiuo atveju laimi. Ir be abejo turėkite prieigą prie Google search console. Analizuokite jos duomenis.
Jei dirbate nekonkurencingoje nišoje gali pavykti ir patiems, bet jei augsite ir kartu augs konkurencija, gali būti sudėtinga kokybiškai tai atlikti patiems.
Jei reikia pagalbos visuomet laukiame jūsų laiško ar skambučio.