Elektroninių parduotuvių apklausa: padėtis pandemijos metu

Skaitant spaudą pastaruoju metu atrodo elektroninės parduotuvės išgyvena aukso amžių. Kai niekas neina iš namų ir viską perka internetu. Norėjome sužinoti ar taip tikrai yra. 

Karantino metu apklausėme 349 smulkių ir vidutinio dydžio elektroninių parduotuvių veikiančių Lietuvoje atstovus. Apklausa buvo sukurta norint įvertinti internetinių parduotuvių darbą karantino metu, kaip jis veikė jų darbą, ar keitėsi reklaminiai biudžetai, sklaidos kanalai ir kt. 

Populiariai mėgstama kalbėti, kad kiekviena krizė yra galimybė kažkam naujam. Vis tik 90% atsakiusiųjų paminėjo, kad karantino metu nesiūlė savo pirkėjams veido kaukių, dezinfekcinių skysčių ar kitų su pandemija susijusių prekių. 

Tik 10% apklaustųjų pandemijos metu išbandė naujus produktus, susijusius su viruso prevencija. Nei vienas iš šių dešimties procentų nepaminėjo, kad karantino metu susidūrė su sumažėjusiu vartotojų srautu. 

Elektroninės parduotuvės ir jų reklaminiai biudžetai

Netikėta krizė, pinigų srautų stojimas bei nestabilumas dėl ateities gali sustabdyti ne vieną marketingo žmogų. 

Bent kol kas anot respondentų e-parduotuvių sektoriuje baimės ir neužtikrintumo pastebima mažiau, nes tik 16,7% respondentų paminėjo, jog karantino metu sumažino reklamos biudžetą. 53% paminėjo, jog marketingo biudžetas išliko stabilus, o 30% netgi padidino biudžetą sklaidai. 

Nors vyrauja nuomonė, kad dabar visas verslas persikraustė ar bent jau turėjo persikraustyti į internetą, jis toli gražu nėra panacėja.

Paklausus su kokiais didžiausiais iššūkiais susidūrė elektroninių parduotuvių atstovai karantino metu, net 48% iš atsakiusiųjų paminėjo sumažėjusį klientų srautą. Tad jei jūsų pažįstamas ar kaimynas turi nedidelę e-parduotuvę nebūtinai jam pavydėkite šį pavasarį. 

Antras pagal populiarumą iššūkis e-parduotuvėms – prekių pristatymas pirkėjams (41%). Šią problemą galima nesunkiai nuspėti matant eiles prie paštomatų.

Trečias populiariausias iššūkis – prekių tiekimas. 24,1% atsakiusiųjų susiduria su prekių tiekimo problemomis. Tik ketvirtoje vietoje liko malonus iššūkis – išaugęs pirkėjų skaičius (10,3%). 

Iš šių skaičių nesunku patvirtinti prielaidą, kad šiuo itin neapibrėžtu metu vartotojai linkę susilaikyti nuo nebūtinų pirkinių. Ir nesvarbu ar tai būtų prekyba fizinėse parduotuvėse ar internete. 

Reklama socialiniuose tinkluose – populiariausia 

Ne paslaptis, kad nedidelės elektroninės parduotuvės neturi milžiniškų reklamos biudžetų ir stengiasi kuo optimaliau išnaudoti reklamos kanalus. 

Pirmoje reklamos kanalų, naudojamų prekėms e-parduotuvėse reklamuoti, vietoje be konkurencijos įsitaisė reklama facebooke ar instagrame su 93,1%.

Antroje vietoje su 44,8% apklaustųjų balsų rikiuojasi google adwords reklama

Maloniai nustebino trečioje vietoje esantis seo optimizavimas (37,9% apklaustųjų). Aplenkęs naujienlaiškius, influencerius ir pranešimus spaudai

Džiugina, kad elektroninės parduotuvės investuoja ne tik į pay per clic reklamą, bet ir į ilgalaikius sprendimus, tokius kaip svetainės optimizavimas. 

Apklausos pabaigoje paklausus ar karantino metu e-parduotuvių atstovai pradėjo naudoti papildomus reklamos kanalus – 10% atsakė teigiamai, likusi dalis yra linkusi tęsti reklamą įprastais kanalais.

Respondentai išbandantys naujus reklamos kanalus pandemijos metu patyrė sumažėjusį pirkėjų srautą. Jie visi naudoja google adwords ir facebook reklamą. Trečdalis jų naudoja papildomai reklaminius banerius portaluose bei naujienlaiškių siuntimą

Kiekviena krizė yra išbandymas, tiek verslui, tiek mums visiems. Būti lankstiems, priimti greitus sprendimus, išbandyti naujas technologijas ir rasti iššūkiams sprendinius – visa tai leis greičiau ir lengviau praeiti krizinį laikotarpį. 

Apklausoje dalyvavo 349 mažo ir vidutinio dydžio e-parduotuvių atstovai. Respondentai dirba grožio, elektroninių, interjero, sodo ir daržo, sporto bei laisvalaikio prekių pardavimo srityje. 

Mumis pasitiki

Prisijunkite prie jau mus pasirinkusių

Susisiekime

Parašykite mums laišką

Pasidalinkite su kokiais iššūkiais susiduria Jūsų verslas ir kaip galėtume jums padėti. 

Aptarkime

Nemokama konsultacija

Aptarkime Jūsų poreikius nemokamos konsultacijos metu